Aquesta activitat correspon al disseny d’una activitat d’aprenentatge mediada per un docent i per les TIC a partir d’un problema significatiu per als aprenents. L’activitat ha estat dissenyada per a un grup d’alumnes de 5 anys i s’ha desenvolupat a partir d’un problema que se’ls plantejava i que han hagut de solucionar fent un ús funcional i significatiu de les tecnologies. Com a experiència s’ha dut a la pràctica aquest projecte.
El problema plantejat sorgia arran d'una activitat plàstica que havíen fet els alumnes: uns titelles del personatge Pinotxo: Què podem fer per a que els altres nens i nenes de l'escola vinguin a veure els nostres titelles?
Utilitzant les tecnologies: càmera de fotos i ordinador, entre tots hem fet un cartell per anunciar la nostra exposició!
CONCLUSIONS
Establir quin paper ha de tenir l’ensenyament i aprenentatge de les TIC encara és avui dia un repte per a moltes escoles. Especificitat o transversalitat? Dos opcions oposades que encara generen debat.
Les perspectives psicopedagògiques actuals destaquen que els aprenentatges, si pretenem que siguin significatius, no poden estar buits de contingut, han de ser funcionals i relacionats amb l’entorn i l’interès de l’aprenent; proposar activitats a partir de la resolució d’un problema significatiu per als aprenents és una manera de fer-ho.
A l’hora de dissenyar aquestes activitats s’han de tenir presents les noves tecnologies com a un element didàctic més, jugant el seu paper en els objectius, els continguts i/o la metodologia d’ensenyament. D’aquesta manera, la presència de les TIC a les aules no serà esporàdica i deslligada de la resta d’aprenentatges, sinó que tindrà el mateix caràcter funcional que juga en la societat.
Les perspectives psicopedagògiques actuals destaquen que els aprenentatges, si pretenem que siguin significatius, no poden estar buits de contingut, han de ser funcionals i relacionats amb l’entorn i l’interès de l’aprenent; proposar activitats a partir de la resolució d’un problema significatiu per als aprenents és una manera de fer-ho.
A l’hora de dissenyar aquestes activitats s’han de tenir presents les noves tecnologies com a un element didàctic més, jugant el seu paper en els objectius, els continguts i/o la metodologia d’ensenyament. D’aquesta manera, la presència de les TIC a les aules no serà esporàdica i deslligada de la resta d’aprenentatges, sinó que tindrà el mateix caràcter funcional que juga en la societat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada