dilluns, 21 de setembre del 2009

Avaluació inicial


Aquestes són les respostes a algunes de les preguntes que se'ns plantejaven a l'avaluació inicial:



Mapa conceptual: Relació entre ciència, tecnologia, societat i educació.



Conclusions:

No és gaire habitual que ens aturem a pensar i reflexionar exhaustivament sobre els coneixements previs que tenim sobre un determinat tema abans d’abordar el seu estudi, però crec que aquesta activitat ha estat interessant precisament perquè m’ha permès situar els meus coneixements i posar-hi una mica d’ordre i això em farà ser més conscient dels nous aprenentatges que faci.
Les preguntes plantejades no són qüestions sobre les que solem raonar habitualment, però penso que és bo de vegades parar i analitzar el món que ens envolta, com funciona i quin paper hi juguen els diferents elements.
En els últims anys sembla que les TIC s’han tornat omnipresents i imprescindibles en la nostra societat. Certament els nostres hàbits s’han vist modificats per les TIC, i en educació no podem prescindir ni obviar un element tant important en les nostres vides, però penso que cal aclarir quin paper hi juguen, per no caure en un ús indiscriminat i poc reflexiu d’aquestes tecnologies a les aules.
Has pensat en adaptar l'entorn de la UOC?

El cert és que he usat l’opció “Personalitza” de la UOC (l’editor, la signatura, la foto i el perfil) però crec que encara la podria adaptar més a les meves necessitats. Tanmateix, també seria convenient actualitzar més sovint el perfil i la foto (properament ho faré).

7 comentaris:

  1. Has puntuat amb un 0 l'afirmació: 'La TE per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC'.
    La meva opinió és que el psicopedagog tampoc (com la resta d'agents que intervenen en els processos d'EA) pot quedar al marge de les TIC i que la TE ha de col·laborar, entre altres, a oferir-li eines, recursos i estratègies per a l'adequat i eficient ús de les TIC en funció dels diversos escenaris educatius.

    ResponElimina
  2. Hola Albert!
    Gràcies pel comentari. Comparteixo la teva opinió en el fet que la TE ha d'oferir recursos i estratègies, i afegiria, com a molt important, provocar la reflexió i l'estudi sobre l'ús de les TIC i com aplicar-les, però per a mi això no és sinònim d'assegurar bon domini de les TIC dels psicopedagogs (o docents).
    Penso que hem de dominar les TIC, però que aquest no ha de ser l'objectiu de la TE (fent un paral·lelisme: de la mateixa manera que la psicopedagogia de la llengua escrita no pretén assegurar el nostre domini en escriptura). No sé si m'he explicat prou bé, i potser vaig errada...
    Què en penses?

    ResponElimina
  3. Hola!
    No estic d’acord amb la puntuació que dónes a la primera pregunta: L’objecte principal de la Tecnología Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents. Si la tecnología no ens ofereix les tècniques i recursos aplicables en una àmplia gamma de problemas, situacions…referits a l’enseñança i a l’aprenentatge quin sentit té llavors el seu ús? La tecnología educativa proporciona als docents estratègies de planificació i desenvolupament, i busca a la vegada millorar aquest procés d’ensenyament-aprenentatge a través de l’assoliment dels objectius educatius i buscant l’efectivitat dels de l’aprenentatge. Què en penses?

    ResponElimina
  4. Hola Elisabeth,

    Si no ho dic rebento! de veritat consideres que no hi ha cap inconvenient en els debats virtuals? No es perd gens de temps i tot són beneficis?

    Deixem que m'expliqui. A part del debat d'aquesta assignatura també estic fent un debat a desenvolupament i aprenentatge,i, la veritat, m'estic posant negre. Només hi ha una pregunta oberta (un tema per posicionar-se) i tot són intervencions noves, no hi ha respostes a cap intervenció (no hi ha diàleg), i amb això es fa molt pesat, i complicat, seguir el fil argumental. A més a més, de les repeticions, innecessàries, d'informació, que només fan perdre el temps. I segurament, si estem a la UOC és per què no ens sobra.

    Per altra banda, si que té una avantatge crucial, el fet de ser asincrònic: ens podem preparar la resposta i la forma com comunicar-la.

    Què fem? posem un 3 o un 4, en comptes d'un 0?? jeje ;)

    ResponElimina
  5. Hola Sara!
    Penso que tens tota la raó. Jo havia entés la pregunta com si l'objectiu de la TE fos oferir tecnologia, però si s'entèn com tu dius, recursos i estratègies per aplicar a les situacions d'E/A, doncs sí, estic d'acord. Hi afegiria també "oferir reflexió i teoria sobre el paper que juguen les tecnologies en l'educació".

    ResponElimina
  6. Je,je,HOla Marc!
    Ostres, et veig estressadillo.
    Es cert, segons com s'organitzin i es proposin els debats es poden fer moooolt feixucs. Per sort, els ultims debats que he fet a la UOC m'han resultat força enriquidors i vaig respondre la pregunta amb aquest bon record, però ara que ho dius anteriorment he participat en alguns que m'haguessin fet posar una puntuació molt més alta!
    De tota manera penso que el benefici personal és molt relatiu, i d'un mateix debat cadascú n'extreu coses molt diferents, independentment de les hores que hi haguis d'invertir!
    De tota manera, m'has convençut, ho canvio per un 3 (jeje)!

    ResponElimina
  7. jajaja...no dona, no. No es que estigui estresat, només no m'agrada perdre el temps!!

    Ara repassant el que et vaig dir, potser vaig ser una mica negatiu, en certa mesura ta,bé els trobo molt interessants.

    Jo vaig posar un 5, però com que tu has posat un 3, jo també m'acostaré a la teva postura, i em posaré també un 3! jeje :P

    una abraçada

    ResponElimina